Regulamin Porządku Domowego

Szanowni Państwo,

w związku z zastrzeżeniami mieszkańców odnośnie nieprzestrzegania ogólnych zasad uprzejmie przypominamy o przestrzeganiu regulaminu porządku domowego. Którego treść publikujemy poniżej.

 

REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO

§ 1.

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1.  administratorze - należy przez to rozumieć - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku

2.  regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Porządku Domowego,

3.  najemcy - należy przez to rozumieć osoby posiadające tytuł prawny do lokalu, osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego, współlokatorów, gości, klientów lokali użytkowych oraz inne osoby przebywające na terenie nieruchomości.

§ 2.

Regulamin obowiązuje wszystkich najemców budynków zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku.

§ 3.

Najemca jest zobowiązany utrzymywać lokal, we właściwym stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym dlatego niezwłocznie powinien powiadomić administratora o zdarzeniach mających wpływ na stan techniczny i sanitarny zajmowanego lokalu, a w szczególności o uszkodzeniach urządzeń służących do rozliczenia kosztów (podzielników kosztów centralnego ogrzewania, liczników ciepła, wodomierzy). Powiadomienia można dokonać osobiście, pisemnie, telefonicznie lub e-mailowo.

§ 4.

Na prośbę administratora najemca zobowiązany jest udostępnić lokal oraz pomieszczenia przynależne w celu przeprowadzenia kontroli stanu technicznego pomieszczeń oraz znajdujących się w nim instalacji i urządzeń.

§ 5.

Cisza nocna obowiązuje w godzinach 22.00 - 6.00 i w tych godzinach nie należy używać urządzeń mogących zakłócić spokój mieszkańców innych lokali lub w inny sposób powodować hałas mogący ten spokój zakłócić.

§ 6.

Trzepanie dywanów i chodników może odbywać się w miejscach do tego przeznaczonych w godzinach 8.00- 20.00.

§ 7.

Przepisy dotyczące stanu technicznego nieruchomości.

Zakazuje się:

1.  Używania suszarek wysięgnikowych montowanych do elementów elewacji budynków.

2.  Montowania na elewacji oraz dachu anten telewizyjnych i radiowych bez zgody administratora.

3.  Bez zgody administratora, samowolnego montowania gniazd elektrycznych w pomieszczeniach piwnicznych i komórkach gospodarczych oraz pobierać energii elektrycznej na własny użytek z instalacji służącej do oświetlenia korytarzy, piwnic, pralni, suszarni, wózkowni, klatek schodowych, strychów i innych pomieszczeń służących do wspólnego korzystania.

4.  Umieszczania na balkonach: zasłon, drabinek, krat okiennych i podpór na pnącza w sposób mogący ułatwić wejście do innych lokali, np. położonych na wyższych kondygnacjach.

5.  Wieszania na balkonach, ścianach budynku bez zgody administratora tablic informacyjnych i reklamowych.

6.  Bez zgody administratora montażu zewnętrznych żaluzji antywłamaniowych,

§ 8.

Przepisy w zakresie utrzymania czystości i estetyki budynku,

Zakazuje się:

1.  Palenia tytoniu i spożywania alkoholu na klatkach schodowych i w innych pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego korzystania.

2.  Wylewania i wyrzucania przez okna nieczystości oraz przedmiotów.

3.  Trzepania dywanów i chodników w oknach, na balkonach i w klatkach schodowych.

4.  Przechowywania w piwnicach, korytarzach, balkonach oraz strychach motorowerów, motocykli oraz materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących, agresywnych środków chemicznych, materiałów wybuchowych oraz gazu w butlach.

5.  Zanieczyszczania i dewastowania części budynku przeznaczonych do wspólnego korzystania oraz jego otoczenia,

6.  Umieszczania na balkonach skrzynek na kwiaty i donic w sposób nie gwarantujący bezpieczeństwa przechodniów.

7.  Podlewania kwiatów, suszenia prania na balkonach, loggiach, tarasach w sposób powodujący przeciekanie wody na niższe kondygnacje lub ulicę

8.  Zastawiania jakimikolwiek przedmiotami ciągów komunikacyjnych (korytarzy, schodów, klatek schodowych, korytarzy piwnicznych, bram, dróg przeciwpożarowych itp.), oraz pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego korzystania (strychów, pralni, suszarni itp.), a jeśliby fakt taki miał miejsce z powodu konieczności przeprowadzenia prac remontowych w lokalu, o fakcie tym należy powiadomić administratora oraz zapewnić swobodne przejście dla innych mieszkańców, a po skończonym remoncie doprowadzić do stanu pierwotnego. Nie zastosowanie się do powyższego spowodować może usunięcie przedmiotów przez administratora, na koszt osoby, która zastawiła nimi ciąg komunikacyjny lub pomieszczenie przeznaczone do wspólnego korzystania.

§ 9.

Najemca powinien utrzymywać w czystości i porządku balkony, klatki schodowe, piwnice, korytarze piwniczne, pralnie, suszarnie oraz strychy i korzystać z nich, zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi.

§ 10.

Za wszelkie szkody wyrządzone na terenie nieruchomości przez małoletnie dzieci odpowiadają ich rodzice lub opiekunowie.

§ 11.

Właściciele zwierząt domowych zobowiązani są do przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych, między innymi do niezwłocznego sprzątania odchodów zwierząt, zarówno w budynku, jak też na terenie do niego przyległym. Trzymane w lokalu mieszkalnym zwierzęta nie mogą powodować zagrożenia życia, ani zdrowia ludzi oraz nie mogą zakłócać spokoju. Psy winny być wyprowadzane na smyczy i w kagańcach. Zabrania się dokarmiania ptaków bezpośrednio przy budynku oraz wykładania pokarmów dla ptaków na parapetach okiennych i na balkonach.


Udostępnij: