Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu internetowego zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku www.zgm.rybnik.pl.
Strona jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panem Jackiem Krakos, w pozostałym zakresie osobą wyznaczoną z ramienia jednostki do kontaktu w sprawach dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami jest Pani Sabina Madziar. Adres poczty elektronicznej, za pośrednictwem którego można przesyłać korespondencję w sprawach dostępności, wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności: zgm@zgm.rybnik.pl. Kontaktować się można także telefonicznie pod numerem 32 4294 860.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Osoby niesłyszące i słabosłyszące mogą załatwić swoje sprawy w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku z pomocą pracownika posługującego się językiem migowym w stopniu podstawowym. Pracownikiem wyznaczonym do kontaktu z osobami niesłyszącymi lub słabosłyszącymi jest Pani Katarzyna Pieczka nr tel. (32) 429 48 60, (kancelaria).
Osoby niesłyszące i słabosłyszące mogą załatwić swoje sprawy w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku przy ul. Patriotów 90 z pomocą pracownika posługującego się językiem migowym w stopniu podstawowym. Pracownikiem wyznaczonym do kontaktu z osobami niesłyszącymi lub słabosłyszącymi jest Pani Katarzyna Bugla nr tel. (32) 422 02 21.